קלנועית – תחזוקה נכונה

קלנועית – כיצד לתחזק קלנועית חשמלית

בדומה למכונית, אופנוע, או אופניים, הקלנועית תישאר במצב טוב אם היא מתוחזקת היטב. קצת תחזוקה יומית לא קשה בשילוב עם בדיקה שנתית תשמור על הקלנועית במצב עבודה מעולה. הנה כמה טיפים שימושיים לתחזוקה.

ביטוח

למרות שאין חובה על פי חוק לרכוש ביטוח לקלנועית, הוא עדיין מומלץ מאוד. ביטוח יכול לכסות את הנושאים הבאים:

הגנה מפגעי מזג אוויר

  • גניבת הקלנועית
  • אחריות כלפי צד שלישי (התנגשות עם הולך רגל, למשל)
  • נזק לקלנועית כתוצאה מתאונה
  • לפני קניית ביטוח נפרד לקלנועית כדאי לבדוק את פוליסת הביטוח של הבית כדי לראות אם הקלנועית יכולה להיות מכוסה על פי הפוליסה הקיימת.

בעת שימוש בקלנועית במזג האוויר סגרירי, מומלץ להגן על הרכיבים החשמליים של הקלנועית ( כידון, שקעי טעינה) . כמו כן, להגן על מושב הקלנועית ולכסות אותו. בזמן גשם לא מומלץ לנסוע בשטחים פתוחים ויש להימנע מכניסה לשלוליות. בימים חמים יש להחנות את הקלנועית בצל ולהימנע מלהשאיר אותה תחת קרני השמש החמה

ניקוי הקלנועית

הקפידו לשטוף אבק או לכלוך של הקלנועית בהקדם האפשרי. האבק והלכלוך עלולים לגרום נזק מיותר לקלנועית. כמו כן, זה הכרחי כדי לשמור על הקלנועית יבשה ככל האפשר על מנת למנוע חלודה וקורוזיה לאורך חלקי המתכת. הקפידו לנקות את החלק התחתון של הקלנועית כמו גם את ערכת המצברים. שני האזורים יכולים להיות מוקד ללכלוך. כאשר הקלנועית אינה בשימוש, יש לאחסן במקום נקי ויבש.

מצברים

הסוללות הן אולי המרכיב החשוב ביותר לכל קלנועית. ככאלה, הם חייבים להיות מטופלים ומתוחזקים כראוי. חשוב לשמור על משטר טעינה קפדני על מנת להפיק את המרב של חיי המצברים בקלנועית. מומלץ תמיד לטעון את המצברים למשך 6 עד 8 שעות בכל פעם ולוודא שלא להשתמש בקלנועית בתקופה זו. באופן אידיאלי, אפשר להטעין אחרי כל פעם שמשתמשים בקלנועית אבל לא כאשר מד המצבר מראה שיש 80% או יותר במד המצבר. אל תשכחו כי מספר גורמים נוספים מעורבים בהורדת מצב המצברים בנוסף לנסיעה רגילה: הפעלת הפנסים, המשקל של הנהג , נהיגה בשטח הררי / משופע או מישורי.

צמיגים

הצמיגים של הקלנועית, למרות עמידותם, בסופו של דבר נשחקים לאורך זמן. לכן חשוב לבדוק אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם עדיין מתפקדים היטב. צמיגים צריכים להיבדק באופן קבוע. מבט מהיר יעזור למנוע את כל בעיות שעלולות להתעורר בשלב מאוחר יותר. צמיג פגום צריך להיות מוחלף מיד. בצמיגים פנאומטיים ( עם אוויר) לחץ הצמיגים צריך להיבדק גם. צמיגים עם לחץ אוויר נמוך יקשו על הנסיעה בקלנועית וגם חיי המצברים יהיו קצרים יותר. בקלנועית עם צמיגים מלאים, ללא אוויר יש לוודא שהצמיג לא נשחק או אם המיסבים של הצמיג משוחררים.

בכל מקרה של התלבטות ולפני ביצוע תהליכי תחזוקה משלכם, הקפידו לבדוק בחוברת הוראות ההפעלה של הקלנועית או התייעצו עם ספק הקלנועית.