כללי בטיחות בנסיעה על קלנועית

ללי בטיחות בנסיעה על קלנועית – הוא מאמר שיסייע לכם לשמור על בטיחותכם ובטיחות היקרים לכם בנסיעה על לי התחבורה הנח והבטוח.

הקלנועית הינה כלי תעבורה חשמלי נח ובטוח המאפשרת ניידות קלה במרחבים עירוניים וכפריים כאחד. הקלנועית מתאימה לכל אדם, ואין צורך ברישיון נהיגה על מנת לנהוג בה. רוב המשתמשים בקלנועיות הם אנשים המתקשים לצעוד למרחקים ארוכים וחווים קשיים בניידות ובעזרת הקלנועית יכולים להמשיך לנהל אורח חיים פעיל ועצמאי

האם הנסיעה בעיר באמצעות קלנועית מותרת על פי חוק?

החוק מתיר נסיעה בקלנועית במרחבים עירוניים, כאשר הנסיעה אמורה להיות על המדרכה, אלא אם כן אין מדרכה או שהעלייה על המדרכה והירידה ממנה אינן בטוחות – במצב כזה יש לנסוע בשולי הכביש.

בנסיעה בדרכי עפר, צריך להיזהר מכניסה לבורות, בור עלול לגרום להתהפכות הקלנועית ולפגיעה מיותר של הנהג.

בנסיעה במרחב הביתי כדאי לסדר את הבית כך שהתנועה עם הקלנועית תהיה חופשית ותאפשר תמרון נח וקל גם בנסיעה לרוורס. כמובן שהאזורים בהם נדרשת הקלנועית לבצע סיבובים מצריכים מחשבה ותכנון בכדי למנוע התקלות בחפצים, קירות ארונות ומדפים שיכולים להפיל משהו כבד על הנהג או לגרום חלילה לנפילתו מהכלי. גם במרחב הביתי וגם במרחב הציבורי איזור מועד לפורענות הוא איזור המדרגות, בקרבת מדרגות צריך להקטין את המהירות בכדי שלא יקרה שבטעות אחד הגלגלים מחליק מדרגה – דבר שעלול לגרום לנהג לאבד שליטה וליפול

המלצות וכללים לנהיגה בטוחה בקלנועית כך שנוכל לוודא שהנהיגה בקולנועיות נעשית בצורה הנכונה והבטוחה ביותר:

  • יש להקפיד ולהישמע לתמרורים, גם כאשר נעים על המדרכה יש חובה להישמע לחוקי התנועה, להתחשב בהולכי הרגל, לחצות במעברי חציה ולעצור כשצריך.
  • הקפידו להימנע מנסיעה ע”ג הכביש ככל שניתן ובמקרה הצורך לנהוג קרוב לשפת הכביש
  • מומלץ שלא להיכנס לשלוליות מים מאחר ועומקן אינו ידוע. כמו כן כדאי להימנע מנסיעה בזמן גשם כשהראות לקויה .
  • כאשר יש צורך לרדת מהמדרכה לכביש, יש לעשות זאת באזורי הנמכה ( שיפוע / רמפה) ובזהירות רבה.
  • מעל גיל 70 מומלץ לבצע בדיקות רפואיות לראיה ולשמיעה לפחות אחת לחצי שנה,
  • מומלץ לבצע בדיקת תקינות אחת לשנה לפחות ולפני החורף בעיקר

לסיכום, הקלנועית מאפשרת לנוע בקלות ובזריזות בתוך הבית, במרכזי קניות ובמקומות ציבוריים. לשמור על עצמאות מלאה ואורך חיים פעיל, אך הדבר מחייב את המשתמש בקלנועית לנהוג בזהירות ועל פי חוקי התנועה, להתחשב בשאר משתמשי הדרך ולהתאים את הנהיגה לסביבה בו הוא נוסע.

מידע בנוגע למקורות מימון לקלנועית ניתן למצוא כאן