התאמת הבית לבית נגיש

חליתם או נפצעתם? אתם לא צריכים לוותר על הזכויות שלכם, בעיקר על הזכות הבסיסית שיש לכל אדם – להיות בטוח בביתו , אתם ממש לא חייבים לעבור לבית אחר. להיפך, מחקרים רבים מוכיחים שהימנעות מאשפוז מוסדי, או צמצום הצורך בו, מסייעים בשמירת איכות חייו של האדם, היכול גם בשעות קשות ליהנות מהאווירה המשפחתית, החמה והאוהדת שיש בבית.

היום, בזכות עזרים רבים , אפשר להפוך (כמעט) כל מקום מגורים לבית נגיש. איך עושים את זה? ננסה כאן לענות על הנושא ואתם כמובן מוזמנים ליצור קשר להתייעצות.

ישנן דירות ובתים רבים שאינם מותאמים למעבר של כיסא גלגלים או הליכון לא דרך דלת הכניסה ובוודאי שלא דרך הדלתות הפנימיות בבית. היום – דאגה זאת כבר לא קיימת וזאת בזכות האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות להפוך את הבית הקיים לבית נגיש. היום כמעט בכל בית אפשר לבצע שיפוץ מקצועי על מנת להרחיב את פתחי הדלתות ולאפשר לכיסא הגלגלים לעבור דרכם. זהו הצעד הראשון בהנגשת הבית, ולאחר שמבצעים אותו אפשר להמשיך בקלות הלאה, אל עבר התקנת עזרים שונים שיאפשרו לדיירי הבית להמשיך להתגורר בו בבטחה ובנוחות.

כאשר הופכים בית קיים לבית נגיש, חשוב לעבור בחדרים השונים ולוודא שהם מתאימים לצרכים של הדייר. כדאי מאוד לוודא שגם חדר השינה, פינת האוכל ושאר החללים בבית מאפשרים לאדם להתנהל בהם כמה שיותר בחופשיות ובנוחות, על מנת לאפשר לו להמשיך לעשות (כמעט) את כל מה שעשה. האפשרות להישאר בבית ולהמשיך לבצע פעולות אלה, תהפוך עבור הנכה את ההתמודדות עם המצב החדש להרבה יותר נוחה ותסייע לו להסתגל בצורה מהירה וחיובית יותר למצב החדש.

התאמת הבית לבית נגיש – לפי חדרים:

בטיחות ונוחות בחדרי הנוחיות והרחצה:

את החדרים הללו יש לצייד באביזרים המיועדים לשמירה על בטיחותם של המשתמשים, כגון כיסאות רחצה ,מושב הגבהה לאסלה, ידיות אחיזה למקלחת ולשירותים, שטיח למניעת החלקה ועוד, כל האביזרים הללו יהפכו את המעבר אל החדרים הללו ואת השהות בהם להרבה יותר בטיחותית. בנוסף, עזרים אלה יספקו את מידת העצמאות המירבית על פי יכולותיו הפיזית של הדייר, וכך יסייעו בשימור חיי השגרה ותחושת הביטחון והכבוד העצמי.

חדרי המגורים:

חשוב להתקין אביזרים המיועדים לשמירה על בטיחותם של המשתמשים, להקל על הקימה מהמיטה או הספה ומעבר נוח ובטוח בין החדרים השונים.
הסירו מכשולים שעלולים להקשות על המעבר (שטיחים, רהיטים)

הנגשת המטבח:

חלל נוסף שחשוב מאוד להתאים ולהנגיש הוא המטבח – אחרי הכול, מדובר בחדר בעל חשיבות גבוהה בבית, וחשוב שיהיה מותאם ליכולותיו הפיזיות של הדייר. בין השאר חשוב לוודא שגודל המטבח מאפשר לנכה להגיע לכל ארון ולכל צלחת שנמצאים במטבח, שגובה השיש יתאים לגובהו של האדם ולכך שתהיה לו יכולת לאחוז בנוחות בידיות הארונות והמקרר כדי להצליח לבצע את כל עבודות המטבח.

על מנת לבצע תהליך של הנגשת הבית חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום, שיוכל להמליץ לכם על הדרכים הטובות והיעילות ביותר שיאפשרו לדייר להמשיך בחייו בצורה כמה שיותר מוכרת ובטוחה. כשאתם מלווים באיש מקצוע שכזה אתם מגדילים מאוד את הסיכוי לבצע את העבודה בלי לפספס את הפרטים הקטנים שיכולים להיות הכי חשובים.

אם אתם מעוניינים במידע נוסף  על התאמת הבית לבית נגיש – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.